Google, îmi spui cine sunt?

Sufăr de amnezie. Doctorii mi-au spus că treptat memoria îmi va reveni. Până atunci prefer să o ajut şi tastez numele din buletin: Vîrgă Crina. Instant, apar rezultatele: cont de Facebook, cont de Twitter, cont de Linkedin, cont de Pinterest. Poze peste poze cu persoane necunoscute. În pagina a doua de căutări găsesc admiterea de la facultate, rezultatele de la bacalaureat, olimpiada de religie, admiterea la liceu. Mă găsesc şi în a 6-a pagină de căutări. Deşi ştiu că n-am fost niciodată pe acolo.

Acest gigant de informaţie a înghiţit mai multe lucruri din viaţa mea decât mi-am putut imagina. Nu cred că l-a învăţat nimeni să facă distincţia între informaţie publică şi privată. Ştie cam multe despre mine, ba chiar cred că are memoria încărcată. Vreau să invoc „dreptul la uitare”. Mă simt urmărită. Cu Curtea Europeană de Justiţie nu se poate pune! Mai ales că am aflat că zilnic primeşte în medie o mie de solicitări de ştergere a link-urilor de pe internet. Pe mai bine de jumătate dintre ele le refuză, argumentând că informaţiile vizate nu priveau viaţa privată, ci cea profesională sau că persoana care solicita eliminarea unui link era chiar autoarea conţinutului pe care îl dorea şters (o fotografie sau un comentariu pe un forum de discuţii spre exemplu).

670px-Purposefully-Forget-Things-Step-4Pentru că nu iei în seamă astfel de solicitări, dragă Google, îţi doresc să faci amnezie curând! Te asigur că nu te vei mai simţi atât de încărcat.

Lasă un răspuns

